Recenze knihy: Ve službách zla

Robert Galbraight je alter ego J. K. Rowlingové.  Velmi záhy se však přišlo na to, kdo je ten tajemný autor brilantních detektivek. Nicméně slavná autorka Harryho Pottera si své alias ponechala a z jejího pera tak vyšel již v pořadí třetí detektivní román. Tentokrát soukromý detektiv Cormoran Strike vyšetřuje zločin, jež se dotýká jeho samotného. Musí co nejrychleji najít odpověď na otázku, kdo je ten novodobý Jack Rozparovač, který řádí v ulicích Londýna. Svérázný vyšetřovatel čelí třem přízrakům, které se vynořují z jeho minulosti. S každým z nich se střetl a každý z nich má pádné důvody k tomu, ho nenávidět. Kdo z nich je ale vrah?  Situace je o to ožehavější, že neznámý zabiják si vzal na mušku Strikovu půvabnou asistentku Robin.

Kniha vás svým stylem okamžitě vtáhne do děje. Máte pocit, že procházíte ulicemi Londýna, svačíte v malých kavárničkách a potkáváte celou tu galerii postav a postaviček tváří v tvář. J. K. Rowlingová je mistr v gradaci napětí a tak do poslední chvíle nevíte, jak to s hlavními postavami vůbec dopadne. Přežijí? Bude zlo zastaveno? Kdo je onen sadistický vrah, který si ze svých obětí uřezává trofeje? Nezbývá, než pustit se do čtení.

Ukázka z románu:

Všechnu její krev se mu vydrhnout nepodařilo. Pod nehtem levého prostředníčku se mu jako závorka táhl temný proužek. Snažil se jej vyškrábat, i když ho ten pohled docela těšil: jako připomínka vzrušení ze včerejška. Po chvíli marného drhnutí si prst se zbytky zaschlé krve strčil do pusy a začal sát. Železitá pachuť mu rázem vrátila vůni mohutného proudu, který divoce vystříkl na dlaždičky podlahy, pocákal stěny, promáčel mu džíny a broskvově zbarvené osušky – heboučké, nadýchané a úhledně poskládané – proměnil v hadry nasáklé krví.

Autorka: Marie Ondová